Milyonlarca değerinde dava: Dolce & Gabbana, Shitstorm’u başlatanlardan intikam alıyor

List Mist

Member
İşletme milyon dolarlık dava

Şimdi Dolce & Gabbana, Shitstorm’u başlatanlardan intikam alıyor



03/06/2021 tarihinde yayınlandı| Okuma süresi: 2 dakika




İsyanlar Ülke Çapında Devam Ederken ABD Şehirleri Hasarı Temizliyor




Dolce & Gabbana, 2018’de kulaktan kulağa uçuşan bir reklam kampanyası düzenledi (sembol görseli)

Kaynak: Getty Images/Scott Heins


2018 yılında iki blogcu, Dolce & Gabbana tasarımcısının yaptığı açıklamaları eleştirerek şirkete karşı bir bok fırtınası ve boykot başlatmıştı. Moda markası bir dava ile mücadele ediyor ve milyonlarca tazminat talep ediyor.





DModa markası Dolce & Gabbana, iki Amerikalı blog yazarına 500 milyon avrodan fazla tazminat talep eden bir dava açtı. Bunlar, tasarımcı Stefano Gabbana’ya atfedilen Asyalı karşıtı yorumlar yayınlayarak Asyalı tüketicilerin boykot etmesine yol açmıştı.

Dava, 2019’da Milano hukuk mahkemesinde açılmıştı, ancak bu hafta Diet Prada blogunun yaratıcıları Tony Liu ve Lindsay Schuyler’in Instagram hesaplarında konuyla ilgili bir paylaşımda bulunmasıyla ortaya çıktı.

Kasım 2018’de Dolce & Gabbana, Şangay’da kültürel açıdan duyarsız olarak algılanan bir moda şovunu tanıtan videolara öfkenin ardından Asya’daki birçok tüketici tarafından boykot edildi. İçinde Çinli bir kadın yemek çubuklarıyla İtalyan tatlıları yedi. Defile sonunda iptal edildi.

Halka açık olmayan bir Instagram sohbetinde de Çin’i “bok ülkesi” olarak nitelendiren aşağılayıcı yorumlar yapıldı. Gabbana ve diğer tasarımcı Domenico Dolce başlangıçta Gabbana’nın Instagram hesabının saldırıya uğradığını söyledi. Daha sonra bir video ile Çin halkından özür dilediler. WELT o sırada “Sosyal medya mahkemesi multi-milyon dolarlık bir moda şirketini dize getirdi” diye yazmıştı.

Gerekli imaj kampanyası için tazminat


Blog yazarlarının savunmasını koordine eden Fordham Hukuk Fakültesi Moda Hukuku Enstitüsü müdürü Susan Scafidi, “Bütün bu dava, ‘Diet Prada’yı susturma ve Tony ile Lindsay’i kişisel olarak susturma girişimidir” dedi. Dolce & Gabbana’nın avukatları AP haber ajansına yorum yapmaktan kaçındı.


Instagram’dan içerik bulacağınız yer burasıdır

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesi için geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.



Scafidi’ye göre moda evi, 2018’den bu yana marka imajını parlatmak için harcanan 450 milyon avro, Asya’daki satış kaybı için 89,6 milyon avro ve çeşitli nedenlerle milyonlarca daha fazlasını talep ediyor.


ayrıca oku








Blog yazarlarının savunucuları bu hafta Milano mahkemesinde, blog ABD’de yapıldığı ve iddia edilen hasarın Asya’da meydana geldiği için İtalya’nın dava için doğru yer olmadığını savundu.